TOPTRIP

Utazás robotokkal

2016. április 20. - toptrip

Tolmácsolnak, parkolnak, gurulnak, beszélgetnek. Robotok, amelyek a zökkenőmentes utazásban segítenek.

Az utazási élményszerzéskor az emberi interakció nagyon fontos. Vannak persze mogorva asszisztensek és nem mindig mosolyognak a recepción sem. Mi lenne ha a személyes kapcsolatokat felváltanák a robotok, akik mindig pozitívak, legalábbis amíg le nem merülnek.

Összeszedtük a 10 legrobotosabb utazási újítást.

1. Spencer robot Amszterdamban

 A Schiphol repülőtéren egy barátságos KLM robot segít az eligazodásban, ha valaki nem találná meg a csatlakozó járatát.spenser_598354988_552352058.jpg 

2. A.L.O – Botlr

A kaliforniai Szilícium völgyben található Aloft Hotelben apró robot inasok viszik a szobába az apróbb pipere holmikat vagy épp az esti vacsorát. A robotokba a recepción beprogramozzák a szoba számát, kezébe adják a szállítandó holmikat, a kis mechanikus lény pedig percek alatt a szobába viszi. Ilyenkor nem is kell foglalkozni azzal, ha netán nem visel a vendég megfelelő öltözetet a szobájában.  101913274-starwood1_1910x1000.jpg                                                                                   

 

3. Szobakulcs a mobilon

A Starwood hotellánc tagjai közül már párban nincs szükségünk a plasztik kártyákra, ha ki akarjuk nyitni a szobánk ajtaját. Az okostelefonra vagy okosórára letöltött applikáció automatikusan beenged minket. Az ujjlenyomatolvasós telefonokkal kicsit biztonságosabbnak tűnik ez a művelet.w-watch-1.jpg

 

4. Ray, a parkolófiú

A düsseldorfi repülőtér parkolójában Ray, a robot kezeli az érkező autókat. A mobilodon beprogramozod, hogy mikor adod le az autód a repülés előtt, majd mikor jössz vissza, a parkoló robot pedig egy lifttel biztonságba helyezi a gépjárműd. A teljes biztonság érdekében még fotó is készül az autóról az utazás előtt és után is, így tutira mehetsz, hogy ő is jól érezte magát, amíg távol voltál.ray-automatic-parking.jpg

 

5. Kapszulahotelek

A kínai Pengheng Space Capsules szálloda egésze a robotos koncepcióra épült. Az apró és olcsó kapszula szobák elfoglalása előtt robotok üdvözölnek és kísérnek a szobádhoz (ágyadhoz), illetve hoznak nassolnivalót a szobaszervízzel. Néhány húsvér ember is dolgozik itt a biztonság kedvéért, félve az áramkimaradásoktól. A kapszulák ára fejenként és éjszakánként 11 euróba kerülnek. 22758397.jpg

 

6. Furo, a vevőszolgálatos

A kanadai Edmonton nemzetközi repülőtéren digitális, guruló kollégák lépnek interakcióba az utazókkal. Furo és társai 30 különböző nyelven beszélnek és akár a repülőgép kapujáig is elkísérnek szükség esetén.

1297587714342_original.jpg

 

7. Mobilról behúzható függöny 

A Premier Inn hotellánc néhány szállodai szobáját teljesen bedigitalizálta. Egy központi applikációval és tablettel lehet irányítani a szobában a tévét, a fűtést és légkondit. A las vegasi Aria hotelben még a függönyt is egy applikációval tudod behúzni. A szobaszervíz menüjét is pár kattintással meg lehet rendelni, sőt a lakosztály másik szobájában lévő családtagoddal is chatelhetsz.renaissance2.jpg

 

8. Önjáró bőröndök

Egy New yorki startup cég a Bluesmart egy olyan kézipoggyászt fejlesztett, amely a saját súlyát is le tudja mérni, egy applikációval be lehet zárni és követni is lehet GPS-en hogy merre jár. A legjobb az egészben, hogy nem kell cipelni, hiszen a kamera szenzorjainak köszönhetően követ bennünket, illetve a mobilunkat. Viszont mi történik ha lépcsőznünk kell? Utánunk repül? 

 

 

9. 3D konferencia beszélgetés

A madridi NH Collection Eurobuilding szállodában négy „Living Lab” szoba van, amelyben a látogatók a legújabb technikai kütyüket próbálhatják ki, valamint a világon először itt lehet életnagyságú 3D-s hologramos konferencia beszélgetéseken részt venni. Hugh Jackman színész és rendező Neill Blomkamp itt népszerűsítették a Chappie filmet egy sajtótájékoztatón, úgy hogy nem is Madridban, hanem a hotellánc berlini épületében voltak.

chappie_rp_holografica_20.jpg

 

10. Virtuális hajós kabinok

A Royal Caribbean tengerjáró hajókon vannak olyan belső kabinok (értsd: ablak nélküliek), ahol az egyik fal egy hatalmas tévé készülék, ahol egy webkamerán keresztül élőben közvetítik a kilátást. Így olyan érzése van az utazónak, mintha nem is lenne egy ablaktalan kabinban. A függönyt fölösleges behúzni, egy gombnyomással ugyanis ki lehet kapcsolni a panorámát.virtual_balcony_image.jpg

 

Reméljük, ezek a robotok nem fognak az utazók ellen egyszer fellázadni.

Úgy tűnik, az okostelefonunk az egyik leghasználhatóbb robot az utazások során. Csak arra figyeljünk, hogy le ne merüljenek.

Utazási ötleteket, inspirációkat itt, segítséget a repülőjegy foglaláshoz itt találsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://toptrip.blog.hu/api/trackback/id/tr638602164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása