TOPTRIP

3 környék, amit nem szabad kihagyni Lisszabonban!

2016. november 19. - gybala

Lisszabon fantasztikus hely, felejthetetlen, egyedi és kalandos! A téli időjárás inkább őszies és minden nap kisüt a nap is. Az év utolsó éjszakáira választani ezt a lenyűgöző várost pedig egyenesen az év utolsó legjobb ötlete!

Szilveszterezni általában úgy utazik az ember, hogy pár napot az adott városban tölt. Mi is így tettünk Lisszabonban tavaly: körül néztünk, megcsodáltunk mindent, majd buliztunk 31-én egy hatalmasat!

Na, de vegyük szépen sorra a kötelező tennivalókat:

Először is 3+1 fontos és kihagyhatatlan környéket szeretnék bemutatni a teljesség igénye nélkül, azokat, amik nekünk a legjobban tetszettek.

1. Torre de Belém környéke

A Belém torony talán az egyik legszimbolikusabb látnivaló a városban, mely egy kellemes sétával megközelíthető. Az építmény az 1500-as években Lisszabon ünnepélyes kapujának épült, és nem utolsó sorban a város védelmi rendszerének egyik pontjaként is szolgált. Maga a séta is nagyon izgalmas, mivel útközben belebotlunk a Jerónimos Monastery (Szent Jeromos-kolostor) monumentális nagyságába, és nem tudunk elmenni a hajóorrot formázó Padrão dos Descobrimentos emlékmű mellett sem. A séta csúcspontja szerintem így is a pudingos portugál desszertspecialitás, mely a helyiek szerint a legfinomabb a Pastéis de Belém nevű híres, zegzugos, autentikus helyen. Megtévesztő módon ez a kincseszug nem a torony, hanem a kolostor közelében található!

2. Praça do Comércio tér és környéke

A hatalmas, nagyjából 35 000 m2-es teret a Tejo folyó, a Museu de Lisboa, a Lisboa Story Center, az Arco da Rua Augusta és sok hangulatos kávézó öleli körbe. Gyakran rendezvények színhelyéül szolgál és természetesen Szilveszterkor sem lesz ez másképp!

A tér közepén José király lovas szobra áll és rövid sétával többek között izgalmas sétálóutcák, Santa Justa lift és a Baixa Pombalina is megközelíthető. Rengeteg villamos is indul erről a térről, mely határozottan kötelező elem Lisszabonban!

3. Castelo de S. Jorge

A mór palota Lisszabon kiemelkedő pontján helyezkedik el, ahova a feljutás felér a napi tréninggel. Ezzel szemben nagyon megéri a fárasztó séta, mivel különleges kilátás, szabadon rohangáló pávák, libák és kacsák fogadnak, földalatti múzeum kápráztat el és egy gyönyörű kastélykert kényeztet rengeteg növénnyel és régi romokkal. A palota környékén rengeteg felfedezni való, izgalmakkal teli utcák várnak, és ha megfelelő napon érkezünk, még a helyi piacon is nekiállhatunk szemezgetni a milliónyi kincs és kacat között.

A legjobb panoráma helyekről korábban már beszámoltunk. Fotózás, romantika és magaslati levegőből nincs hiány

+1 Mercado Da Ribeira

Talán nem a legnagyobb és legklasszikusabb látványosság, de nekünk nagyon tetszett a Time Out Mercado Da Ribeira nevű „food market”. Gyönyörűen kialakított és rendben tartott hely, ahol rengeteg helyi specialitást lehet kipróbálni, de a világ más tájairól is találunk különlegességeket itt. Enni, inni egyaránt csak szuper jót lehet, mindenkinek szívből ajánlom, ne hagyjátok ki!

Hol szilveszterezzünk?

Ha pedig végre túl vagyunk a városnézésen, jöhet a felejthetetlen szilveszter éjszaka és a fergeteges bulik! A mi tuti javaslatunk az estére:

Vacsora egy helyi étteremben – ebből nekünk több kedvencünk is van, de hogy kiemeljek egyet, ahol tengeri herkentyűket lehet enni, javaslom a híres Cervejaria Ramiro nevű helyet. Az asztalfoglalásról ne feledkezz meg!

Éjfél a már említett főtéren, a folyóparton, ahol megtekinthetjük a lenyűgöző és hatalmas tűzijátékot. (Máshonnan is látszik az égi tünemény, több ponton is fellövik a rakétákat, így nem kell izgulni, lemaradni senki nem fog!)

Az éjféli koccintás és kötelező fogadalmak megtétele után pedig bevehetjük a várost és a legjobb bulihelyeket! Több helyre is érdemes benézni, mivel mindenhol kitör az őrült ünneplés. A legjobb helyek: Lux Frágil, Cais do Sodré (Pink Street), Bairro Alto.

Boldog új évet és Lisszaboni utazásokban gazdag jövőt kívánunk!

Ha az év utolsó napjait Portugáliában szeretnéd tölteni, ezen a csoportos szilveszteri utazáson is részt vehetsz akár. A fővároson kívül látni fogod Sintrát, Cabo da Rocat, Óbidost, Nazarét és Fatimát is a környéken.

Portugália tavasszal is jó úticél. A tavaszi kirándulások is érintik a kötelező látnivalókat, sőt akkor még Portót is láthatod és a tengerparton is pihenhetsz! Repülőjegyeket és szállást pedig ezen a linken foglalhatsz

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.