Megnyílt a világ leghosszabb és legmélyebb vasúti alagútja Svájcban. Közel két évtizednyi munka után átadták az 57 kilométeres alagutat a svájci Alpokban. Az alagút célja, hogy kevesebb autó legyen az utakon, így környezetkímélőbb és balesetmentesebb lesz a közlekedés.
10 dolog, amit feltétlenül tudnod kell a rekorder alagútról:
- A Gotthard Bázis Alagút Bodio és Erstfeld városokat köti össze. Egy nagyravágyó terv része a mostani alagút, mivel egy gyorsvonattal össze akarják kapcsolni a holland Rotterdamot az olasz Genovával.
- Az első vonatra, amely áthaladt az alagúton lottóval sorsolták ki az ötszáz szerencsést.
- A tervek már 1947-ben napvilágott láttak, de 1992-ig kellett várni, amíg jóváhagyták a projektet. Akkor népszavazással döntöttek az alagút megépítéséről.
- 17 évnyi munka során 28 millió tonna követ ástak ki a munkások, amelyet felhasználtak a betonhoz, amiből a falakat készítették.
- 2400 munkást foglalkoztak. Az ásás során kilencen vesztették életüket. A munkások egyszer lázadtak csak fel, amikor elfogyott a sör.
- A teljes üzem decemberben kezdődik, amikor a személyszállító vonatok akár 250 km/h sebességgel közlekedhetnek majd. Naponta 325 vonat fog áthaladni, amelyből 260 tehervonat lesz.
- A menetidő Zürich és Milánó között két és fél óra lesz, ami egy órával kevesebb az alagútnak köszönhetően.
- A vasúti teherszállítással évente egymillió kamion munkáját veszik majd el. Ami azt is jelenti, hogy ennyivel kevesebb káros kibocsátás lesz a levegőben.
- Az alagút 12,2 milliárd dollárból épült meg.
- A világrekorder alagút pár éven belül el fogja veszíteni a címét, mert Kína bejelentette, hogy egy 120 kilométeres víz alaltti alagútat tervez építeni.
+1 extrémre sikerült az átadási ceremónia. Alsóneműt viselő táncosok, Busújáráshoz hasonlító helyi szörnyek, artisták és munkások koreográfiája.
Videó az átadásról:
Svájcot nem csak az alagútból érdemes megnézni. Ha az országba vagy a környékére utaznál idén nyáron, ide kattints ötletekért. Repülőjegyet és szállást pedig itt foglalj!